torstai 17. elokuuta 2017

Puluraportti

Sydänystävälleni Friedelle

Sulo Naukula: "Kerron tän ite. Jotta tulee varmasti oikein. Siis kun mä mietin miksi mummulassa lotrataan vedellä ja hajotetaan ikkunoita, niin silloin mä näin ne. Pulut. Näettekö? Siellä ne on syömässä jyviä. Se on linnunruokaa. 


Lähetin mamman päähän signaaleja ja se tajus. Mun on heti päästävä ulos tutkimusta tekemään ja sitten me lähdettiin. Mamma laitto mulle sen haarniskan ja narun päähän, jottei se eksyis. Huomasin heti ettei mulle oltu jätetty jyviä, mutten ollu siitä pahoillani. En syö linnunruokaa. 




Katselin rohkeana ja komeana kissana ympärilleni, tunsin ruohon kosteuden tassuissani. Kävin kuivattelemassa tassut ihanassa mullassa, se oli lämmintä ja tuntui kivalta polkuanturoiden välissä. Ja sitten mä kuulin! Ne kikerteli mulle katolta. PULUT. En katsonut asialliseksi toiminnaksi, mutten päässyt antamaan salamatassusta. 



Annoin niitten sit kikerrellä rauhassa kun en muuta voinut

Sit mä kävin katsomassa sen sadevesikaivon, ettei vaan olis ollut täynnä pulun sulkia kun ei rankkasateella vetänyt. Rännin pielessä roikkuvalla harjalla, oli takuuvarmasti lakastu pois pulun pipanoita. Ne pipanoi minne vaan, ei käytä hiekkistä niin kuin isot kissat. En kyl tiiä pissaako ne kans. Ehkä Friede tietää? 




Kävin sit vielä tsekkaa tuliko se ikkuna puhtaaksi ulkopuoleltaki. Pistin siihen laatumerkin. " 

Sulon sanelusta kirjasi Mamma Naukula. 

26 kommenttia:

  1. Voi Sulo sun kanssas! Hyvä että panit laatumerkit ikkunan molemmin puolin. Tiedetään sitten, ettei tarvitse vähään aikaan pestä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on hyvä, että on laatumerkit lasissa heti pesun jälkeen. Ei sitten jää kenellekään epäselväksi asiat.

      Poista
  2. Nyt oli asiallista toimintaa Sulolta ja hyvin raportoitu! Vähän on asiattomia tuollaiset kikertelevät pulut, mutta ehkä on kuitenkin parempi, ettet päässyt antamaan salamatassusta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kamalasti kikertelivät, ihan hurjasti. Salamatassu onneksi pysyi maankamaralla.

      Poista
  3. Hyvä, että mamma malttoi Sulon ihan itse kertoa suuresta seikkailustaa....tuli varmasti oikein..:)

    VastaaPoista
  4. Vautsi oikee pulu! Vähänkö jännää!!

    VastaaPoista
  5. Puluja! Puluja! Olet nähnyt ja kuullut ja melkein saanut kiinni puluja! Olen nyt aivan mykistynyt innosta ja ihailusta ❤️ Sää olet niin taitava ❤️

    Ja sitten kanssa tosi hyvä raportti. Pulu siis kikertää. Ja pipanoi paljon, ei käytä hiekkistä (on siis käytöstavoiltaan huono) ja syö jyviä! Hyvä hyvä, tämän metkitsen muistiin. Pulunpissiasioista en tiedä, mutta mihin vesi menee, elleivät ne pissi? Jos Figo ei pissi, mennään eläinlääkärille. Joutuuko pulukin eläinlääkärille, jos se ei pissi?

    Pulut on kamalan kiinnostavia otuksia, se täytyy sanoa.

    Purrrrr Sulo-rakas ❤️ Kiitos ❤️
    Friedesi ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En osaa vastata. Tutkimukset alullaan vasta. Sen kerran kun itte oon käynyt lääkärissä, niin on oo puluja nähnyt. Kiitos kehuista, Friedeni, olen otettu. Näen unia sinusta ja puluista. Sulosi.

      Poista
  6. Nythän mä tajuun, että emäntä laittaa siksi narun mulle ettei se eksyisi ulkona! - Max

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, niin se on. Oishan se kauheeta jos oma mamma eksyis!

      Poista
  7. No nyt oot Sulo ollu jännän äärellä!

    VastaaPoista
  8. Voihan pulu, parempi antaa niiden kikerrellä keskenään. :)

    VastaaPoista
  9. Mies talossa, huolehtii asioista. Hyvä meininki mun mielestä.
    (Pulupaisti oliskin sitäpaitsi liian iso)

    VastaaPoista
  10. Ne pulut on toooooosi isoja! Varmaan ne ois aika maukasta ruokaa, vaiks niiden ruoka ei oliskaan. Meidän ihminen sanoo, että se on jostain lukenut, että linnuilta tulee pissa ja kaakka kaikki samasta reijästä, et kai ne pulutki sit pissii.
    -Pena

    VastaaPoista
  11. Nyt oli kunnon puluraportti!
    Oli hyvä, että otit mamman mukaan ulkoilemaan ja huolehdit vielä siitäkin, ettei se eksy. Ihmiset tuppaa eksymään heti, jos ne menee vähänkin kauemmas eikä niillä ole sitä pientä näpyttelyhärveliä mukana. Niillä on niin huono hajuaisti, että ei ne nenällä löytäis kotiin. - Sofi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ihan just niin! Ihmiset ovat silläkin tavalla vajaavaisia.

      Poista
  12. Tarkkaavainen Sulo! Puluista olisikin tullut muhkea ateria ja olisi riittänyt vielä tytöillekin asti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmasti olisi Sulo säästänyt tytöille kaikista herkullisimmat osat!

      Poista

Kur! Kiitos kommentistasi.