keskiviikko 4. helmikuuta 2015

Sulo kertoo

vieraastaan

Sulo tässä moi! Mä kerron nyt teille mitä tapahtu eilen. 

Mamma lähti jonnekin ja tuli takasin liian pian. Melkeen en ollu ehtiny vielä edes nukahtaa. Mun mammal oli mukaan toinen täti. Oli tuttu täti, oon tavannu ennenki. Jo mun syntymäkodissa ja sit täällä Naukulassa. Mut nyt jotain oli selvästi toisin. Ensikskin yks meidän tyyny katos tossa pari kuukautta sitten ja kun se tuli kotiin siinä oli tosi paljon terveisiä. Oli Ruska-mummulta ja Rauha-tätiltä ja sit joltain pieniltä rääpäleiltä kans. No nyt tää täti sit toi samanlaisia viestejä. Mun piti ihan mennä haistelemaan sitä tyynyä uudelleen. Tosi tarkkaan ja joo-o, siellä tätillä se tyyny oli ollu. Sit mä asetuin matolle makaamaan ja kattelin sitä tätiä päästä varpaisiin. Funtsin. Mul tuli ensimmäistä kertaa nyt mieleen, et oisko täs joku juoni? En tiiä viel, mut tän mä kyllä selvitän. 

Sulo Naukula 
Naukulan Johtava Konsultti


39 kommenttia:

  1. Tuossa onkin selvittämistä! Lue tarkasti ne viestit, ehkä niissä on johtolankoja mysteerin selvittämiseksi! Ja mammalle voi kanssa pitää kuulustelun ;)

    VastaaPoista
  2. Kuulostaa vakavalta! Onko mammassa ollut niitä samoja hajuja, kun on tullut kotiin reisuiltaan? Ole varovainen, kun selvität asiaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On! Kyllä siinä on! En tajua, oon varovainen. Kiitti varoituksesta. T. Sulo

      Poista
  3. Oivoi! Kunpa sulla olis tuo meidän mestarietsivä Poirot siellä apuna selvittämässä tätä mysteeriä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oishan se kiva kun ois kaveri selvittämässä tätä! t. Sulo

      Poista
  4. Jaahas siellä onkin aikamoinen hajujen mysteeri selvittämättä, kylsä sen Sulo vielä selvität me ollaan varmoja siitä!!
    -Ruffe ja Coco

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyl-mä! Kylmä selvitän. Kiitti tsempeistä! t. Sulo

      Poista
  5. Siinä sinulla onkin funtsimista, Sulo. Kyllä tämä juoni sinulle vielä selviää ja aika pian selviääkin. Oli hauska tavata ja olla tarkkailusi kohteena, Sulo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyl mä oon funtsinu. Ihan unissanikin. Kerron sit kyl kun keksin vastauksen. T. Sulo

      Poista
  6. Kannattaa olla nyt varuillaan, kun ei tiedä, mitä juonia se Mamma on oikein punonut! Saattaa jopa olla niin, että konsulttius liittyy jotenkin tähän juonitteluun. Asioilla on kyllä kuitenkin tapana selvitä ja uskon, että tämä juoni sulle selviää ennemmin tai myöhemmin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oonkin funtsinut sitä konsulttiuttakin. Mut en kyl viel kässää miten se noihin tyynyterveisiin liittyis. T. Sulo

      Poista
  7. Ai ai, nyt on selvästi jotain tekeillä... Pidäppä simmut auki ja aistit tarkkana, voi olla muutoksia tulossa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, Pena! Mut yöks mä pistin ne kyl kiinni ne simmut, ei tapahtunu mitään sillä välin. T. Sulo

      Poista
  8. Aaaaaa mä tiedän ton jutun, Sulo! Nyt kannattaa olla tosi varuillaan ja NIMITTÄIN voipi tulla joku kiusallinen häiriötekijä elämään kohta! En oo ennustaja, mutta kuulostaa vähän tutulta! Oma rauha goodbye.

    Osaaottavin terveisin
    Harmaa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitä? Setä-Harmaa, nyt mä putosin ihan kärryiltä! T. Sulo

      Poista
    2. Ei se mitään. Näät sitten aikanaan. KOHTA.

      terveisin Harmaa

      Poista
  9. Voi sulo ! Ota nyt ihmeessä selvää mitä ne ihmiset touhuu sun selän takana ! :)

    VastaaPoista
  10. Veikko täs moi, kuule Sulo meilläkin tapahtuu tommottii. Mamma on monta kertaa käyny matkal ja aina se tuo terkkuja Malla-mammalta,Viola- ja Ansu-mummuilta ja Lilli-, Lempi ja Lumo-tädiltä. Kisu-siskokin on ihan outo ku se lähettäjää jotain erityisterkkuja ja on muka nii ylpee musta ja isist. Hei,mikä sitä vaivaa. Ei Kassu- ja Keke-veljetkää tai Luna-sisko semmottii tee. Ihan pimee. Sit ihan kummaa..mamma on tunonut joltain rääpäleeltäki terkkui. Vilperi ku sen kuuli nyrpisti nenäänsä ja sanoi tääl haisee rääpäle. Se ei kuulemma oo hyvä juttu. Vilperi sanoi että " taasko..tää on jo kolmas", sanoi Viljolle ettei aio tätäkään opettaa tai hoitaa, kuulemma Viljon tehtävä. Isi ei ollut kuulevinaankaan, se vaan sano et "iha sama kunha mamma pysyy kotona". Se kyl tietää kans jotain..aina ku Viola-mummu sanoo sille jotain terkkujen välityksel,se tottelee..kuulemma Viola-mummua pitää totella. Viola-mummu on Viljon-mamma, kyllä kaikkia mammoja pitää totella. Nii ja arvaa Sulo mitä, mamma on tullut höperöks. Se puhuu koko ajan jostain Valosta..valo sitä, valo tätä. Ihan ku se haluais et me opittas uus sana. Vilperi komensi isiä ja mua olemaan hiljaa aina ku mamma sanoo sen sanan. Kerran isi sano "Mau" ja mamma tuli tosi iloseks. En ymmärrä miks pitää sit olla hiljaa ku mamma ni ilahtuis..Vilperi sanoi et meidän pitää olla hiljaa et mamma unohtais sen sanan. Mutta kyllä Vilperi tietää. Nii ja sit mamma on alkanu sanomaan mua Veikko-enoks ja isiä Viljo-ukiks. Vilperi hihitteli ukki-nimitykselle..Viljo ei tykänny. Oon Sulo tosi huolissani mamman muistista. Mä oon Vekkuli-Veikko ja tutuille Veikko-Peikko enkä mikää eno.. ja isi on Viljo-isi tai Viljo-viikari eikä mikää ukki mille nauretaa. Kerro Sulo ku ratkaset teidän kumman jutun ..ehkä mäkin sitten tajuun. Terkuin Veikko-Peikko

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä? Tää on kyl nyt joku suurempiki salaliitto! Mut kyllähän me Veikko nähtiin siel yhdes kilpailussaki että meiän mammat on vähän sekasin. Et siin mieles se ei ehkä oo kummaa, mut kyl tää nyt jotenkin muuten on. Vilperillä tuntuu jotenkin olevan tästä nyt enemmän tietoo. Voiks sä painostaa sitä jotenki kertomaan lisää? T. Sulo

      Poista
  11. Siinä onkin fundeeraamista! Ja kylläpä Sulo kuvan perusteella fundeeraakin :)

    VastaaPoista
  12. Veikkaan, että olet oikeillä jäljillä Sulo.

    VastaaPoista
  13. Nekku; Toi ei kuule Sulo tiedä mitään hyvää vaan on ihan selkeä juoni. Mun pään menoksi juonittiin heti kun olin vähän "lomailemassa". Nyt täällä on sitte tollanen outo otus, yrittää koko ajan kaveerata, eikä usko, etten siitä välitä (paitsi välillä käyn salaa vähän haistelemassa kun se nukkuu, mutta murisen varmuudeksi jos se sitte liikahtaa....) Juoni se on!!!

    Leevi: Mitä toi Nekku taas höpisee? Kuule Sulo, luulen että sulle on koittamassa mukavat ajat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nekku: Mut en mä oo lähössä lomalle! Leevi: Toivotaan! t. Sulo

      Poista
  14. Juoni voi joskus olla ihan mieluinenkin yllätys ;)

    VastaaPoista
  15. Ratkaisu on varmasti ihan lähellä! Hyvä, että saat pikku vinkkejä ja vähän niin kuin totutella (johonkin) asiaan.

    Eräänä syksyisenä iltanan muutama vuosi takaperin mulle tuli kaveriksi pieni ja hapantuneelta maidolta haiseva olio. Myöhemmin se osoittautui Sulo-nimiseksi kissaksi ;D T: Robert

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Robert-hyvä, ei tänne voi Sulo nimistä kissaa muuttaa kun mähän asun täällä jo! t. Sulo

      Poista
    2. No, oikeassa olet. Mitä siitäkin tulisi jos olisi kaksi Sulo-kissaa?! Tänäkin iltana jo yksi Sulo on jahdannut mun häntää. Ajatteles jos sulla(kin) olisi häntää jahtaava kissakaveri :D T. Robert

      Poista
    3. Hmmm. Ai että joku jahtaisi häntää? Olishan se....aika jännää. t. Sulo

      Poista
  16. Juonittelua sanon minä ja Sulo kyllä sen huomaa, ei mene näin komea kollipoika halpaan. Aina juini ei ole pahasta ja varmaan tämäkin juoni on siitä parhaasta päästä. Tsemppiä Naukulaan

    VastaaPoista
  17. Aijai Sulo! Kohta se selviää.... (jännittää jo)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho. On tää vissiin sit aika jännittävä juttu kun sielläkin jännitetään. Lupaan ratkaista tän pian! T. Sulo

      Poista
  18. Naukulassa eletään jännittäviä aikoja...

    VastaaPoista

Kur! Kiitos kommentistasi.